Ankara dolmuşları-101

1 numaralı koltuk: En stressiz koltuklardan biridir. Yer verme gibi bir problem oluşmaz. Yaşlıların ve kadınların o koltuğa oturmamaları gerektiği, yazılı olmayan kurallar sayesinde bilindiği için gönül rahatlığıyla yolculuk yapılır. Dolmuşun kalabalık olduğu durumlarda iniş dert olabilir çünkü yan kapı genelde çalışmaz hatta kapı açma kolu sökülmüştür. Emniyet kemeri gibi bir olanak da yoktur hiçbir ön koltukta. O yüzden güvenlik konusunda sıkıntı çekilebilir. Bu koltukta oturan yolcunun gazete, dergi, kitap gibi şeyler okuyarak yan aynayı kapamaması ve lüzum görüldüğü takdirde, yan dolmuşla yapılan “para bozdurma” işleminde aracı olması gerekmektedir.

2 numaralı koltuk: Bu sıradaki koltuğun ne tam iki kişilik ne de tam üç kişilik olmasından dolayı, fiziksel olarak en problemli koltuklardan biri 2 numaralı koltuktur. Büyük ihtimalle sağ lob dışarıda kalacaktır. Bu koltuğa oturan kişinin bir diğer adı da “asistan yolcu”dur çünkü dolmuş içi para transferi konusunda en kritik rolü bu yolcu oynar. Para sirkülasyonunda bu yolcunun eline değmeyen hiçbir para yoktur. Bu nedenle oldukça stresli bir koltuktur. Öte yandan yolculuk boyunca işe yaramış olmanın hazzını yaşayabilirsiniz. “Yirmi liradan iki kişiiiii” diye bağırarak topluluk önünde konuşamama fobinizi yenebilirsiniz.

(ikili koltuklardan birini unutmuşuz ya la! neyse 5-6 ve 7-8 sırasından pek de bir farkları yok zaten)

3 numaralı koltuk: 2 no’lu koltukla benzer bir derdi yaşayan bu yolcu, iki lobu da kurtarmış olsa da, bacaklarını birbirine yapıştırmalı, mümkün olan en az yeri kaplamaya çalışarak yolculuk etmeli, sağdan ve soldan gelen vücut ısılarına karşı göğüs germelidir. Lüzum görülürse, 2 no’lu yolcuya para sirkülasyonunda yardımcı olabilir.

5 ve 7 numaralı koltuklar: İndi-bindi yapılacaksa tercih edilmeli, yoksa dolu bir dolmuşta en stresli dakikaları geçireceğiniz yerlerdir. Yerinizi vermeniz konusunda mobbing mağduru olabilirsiniz.

6-8-11-12 numaralı koltuklar: Stratejik olarak en efektif koltuklardır. Ne para transferine karışırsınız ne de yer verme konusunda stres yaşarsınız. Dolmuşun ani hareketlerine kafanızı camdan koruduğunuz müddetçe uyuyor numarası yapabilirsiniz.

9-10 numaralı koltuklar: En ferah yeri sağlarlar size ama bir yerden tutunmayı unutmamanız tavsiye edilir. Aksi takdirde öndeki boş alana doğru ani bir frende uçma ihtimaliniz yüksektir.

Tüm bu değerlendirmeler sonucunda koltukların fiziki olarak rahat yolculuk, yeri muhafaza etme, iniş kolaylığı ve para transferine dahil olmama açılarından sıralamaları şöyle oluyor:

Fiziki olarak rahat yolculuk etme ihtimali:

1>5>7>6>8>9>10>4>>11>12>2>3

Yeri muhafaza etme ihtimali:

1>12>4>11>3>8>6>10>9>2>7>5

İniş kolaylığı olasılığı:

5>7>2>9>10>6>8>11>3>1>12>4

Para transferine dahil olmama ihtimali:

12-11-10-9>1>8>6>4>7>5>3>2

(ve evet cumartesi gecesi saat 02:45’ye yayımlıyorum bu yazıyı!)

About these ads

9 thoughts on “Ankara dolmuşları-101

  1. 4 numarayı atlamışsın.
    4 numarada oturan yolcu şoför koltuğunun altındaki ve hangi üstün bilim insanının tasarladığı belli olmayan yaylı sisteme, sistemin dışındaki akordeon tarzı plastik kaplamaya ve kasislerde zıplayan şoförün “tıs tıs” larına takılıp kalır. bazen gözü hiçbir geometrik şekille akrabalığı bulunmayan yaklaşık bir metrelik vites koluna takılır. para transferiyle ilgilenmez, bu koltuğu kaptığı için kendisiyle gurur duyar.

    • aslında yazmıştım ama nasıl ortadan kaybolduğu hakkında hiçbir fikrim yok. “4 numaradaki yolcunun dolmuş şoförünün sigara dumanıyla ve de dolmuştan inerken vites koluyla mücadele etmesi gerekir” gibi bir şeydi. Ama bu yaylı sistem de unutulmaması gereken bir detaymış Kutay :)

  2. 1 numaralı koltuğu boş buldum mu acımam/kadın milleti ferdi oraya oturmaz diyenin karşısında amazon olurum..şimdi dağıl erdem! :)

  3. Bir sürü yeni dolmuş ve bir sürü yeni sistem gelişti. 3-5-3 devri kapandı artık. Ki o yeni dolmuşlar bunlardan çok daha rahatsız. Bizim klasik dolmuşlara geri gelirsek. En büyük kabusum bindiğimde kalan son yerin 2 olması :)

  4. çalışma eski tip dolmuşlar üzerine olmuş. yıllardır bu tip dolmuşları kullandığımızdan, koltukların durumlarıyla ilgili az çok bilgimiz var. ben bir ankaralı olarak yeni tip dolmuşlarla ilgili sıkıntı yaşıyorum. dolmuşa ilk sıradan biniyorum ve doğru koltuk seçimini yapamıyorum. eskiden hep 9u seçerdim, yeni tip dolmuşlarda 9 numaranın önünde bir tane koltuk var,pek rahat görünmesine rağmen, yeni olduğu için ne olur ne olmaz oturmuyorum oraya, arkaya geçiyorum 9a eski alışkanlık işte.. yalnız eski dolmuştaki gibi bacak boyu geniş değiş tabi.., böyle bacaklarımı karnıma çekerek gidiyorum! sonra yol boyu söylen dur… yeniliklere ayak uyduramıyorum hafız!

  5. Gayet güzel bir yazı olmuş Erdemcim. Eline sağlık! Hemen paylaştım. Dostlarım da severek okudular. Benim çocukluğum ve gençliğim İstanbul Bayrampaşa – Vezneciler dolmuşlarında geçtiği için iyi bilirim. Tanırım her koltuğu. Çoğu zaman gönüllü muavin olurdum. O zamanlar durakta bir değenkçi bağırırdı hep! Aksaraaaaay, Ramiiiii, Topkapıı, vs.

  6. Yeni tip dolmuşlarda daha geniş bir boş alan yaratmak için 2’li koltuklar yerine tekli koltuklar tercih edilmiş. Bu yüzden koltuk sıra sayısı arttı, fakat bizim mühendislerimiz dolmuş boyunu optimumda tutabilmek için iki koltuk arasındaki mesafeyi ortalama 1.80 metre boyundaki insanların dizlerinin kırılacağı şekilde ayarlamışlar. Bir bu koltuklar, bir de ego’da gündüz vakti yaşlı amca ve teyzelere yakalanmak. Sınama olsa gerek!

    İşte bu da, yeni nesil bir dolmuşun koltuk yerleşkesi: http://img269.imageshack.us/img269/1341/dolmus.png

    Bu dolmuşlar genelde Wolkswagen’in oluyor. (Fakat WW’nin bazı modellerinde ikili koltuk var, bu yüzden iki koltuk arasındaki mesafe çok geniş. Tabiri caizse yayıla yayıla oturabiliyorsunuz. Favori dolmuşum budur.)

    Otokar’ın M-2010 modellerinde yolculuk rahat olsa da arka koltukların zemine göre 20 cm havada olması ister istemez bir gariplik yaratıyor. (model: http://3.bp.blogspot.com/_xaMqKH3oo1Q/Svc-QGkFSLI/AAAAAAAAAgc/IXsiufmvyyQ/s640/m-2010.jpg )

Bir diyeceğim var

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s